Alla inlägg under september 2008

Av Ewa - 29 september 2008 20:09

Pengarna tar slut väldigt fort. På grund av godisberoendet så förlorar jag flera hundra spänn på ingenting. Har ingen nytta av godis och funderar därför på att sluta äta godis/socker över huvudtaget.

Kanske håller jag på att bli vegetarian dessutom.. tappar matlusten när jag ser kött på tallriken.

Och jag vet inte vad som händer på skolan, ibland känns det som om jag och vännerna håller tätt ihop. Andra gånger känns det som om vi inte ens känner varandra. Som om man tittat på en främling.

När ens vänner hittar på något roligt och vill att man ska vara med, vill man inte vara det för att man är rädd att förlora dem. Och vännerna tror inte att man vill umgås med en längre för att man tackar nej till något man egentligen skulle vilja vara med på.

Jag känner ibland att jag vill förändras, så människor ser mig som en intressant person. Inte som en lat, självisk människa. Även om jag ofta är generös, så känns det som om jag är det egoistiska människan på jorden. Jag vet inte ens vad hemlängtan är för nåt. Kanske känner jag det hela tiden, eller så är det bara som om jag vill slippa vara hemma.

Hemma i familjen händer det inte så mycket, med en bruten relation till sin pappa, sitter jag mest för mig själv och grejar. Vill inte framstå som dum inför mina syskon, men jag tröttnar. Jag är trött på att jag hela tiden väntar på att något ska hända. Trött på att vänta på något som aldrig kommer hända.

Oktober är den månad som jag blir pank fortast, det är jättemånga som jag känner som fyller år i oktober-månad.

Jag sitter och skriver på mina låtar, som om det är det enda jag sysslar med. Min frånvaro från lektionen minskar drastiskt efter flytten till en annan "lägenhet".

Lider jag av ångest? Eller vad är det för fel på mig?

Av Ewa - 25 september 2008 18:39

Nu har jag börjat på en låt som heter "Here for you". Jag visade texten för mina kompiar Erika och Charlotte, och dom gilla den xD Dom tyckte att jag borde bli låtskrivare, och jag ska köra hårt på det ;) Vi ska se ifall vi hinner spela lite nästa vecka =D

Tjofrejs ;)

Av Ewa - 23 september 2008 19:23

Sträckan vi gick var cirka 3 km lång. Vi gick uppför en jättebrandt backe. Sedan kom vi till en sjö där vi stanna för att göra mat. Sedan när vi skulle hitta vägen så trampa jag ner i en djup myrr med högerbenet. Ända upp till knät :P Och min förkyldning har ännu inte gått över. Näsan rinner på nätterna och jag hostar jättemycket :( mår inte alls bra.. Jag kände att jag dog ett par gånger under långpromenaden, men det gick bra i alla fall. Min kompis Karin ramla i sjön så det var kört för henne. Tyvärr så var vi inte i samma grupp så jag kunde inte se på och skratta :P


Tjofrejs!

Ewa

Av Ewa - 20 september 2008 16:06

Jajjemän! Så kan det gå för en tjej :P


Jag har blitt sjuk, är hes i halsen och när jag pratar så låter jag som en kille. Alltså kan tjejer också gå in i målbrottet :P Jajjemän alltså :P

Av Ewa - 16 september 2008 19:22

Jajjemän liksom! Först kollade lärarna närvaron. Sedan delade dom in oss i två grupper.

Först så skulle vi lära oss att koppla släp till traktorerna, det pågick i 1.30 timmar. Sedan var det då fika som alltid slutar med att några börjar "bråka" (på skämt då) och alla skrattar =D något som uppskattas på en fikarast XD


Sedan var det då byte, så dom som hade kört traktor skulle koppla släp och vi skulle köra "hinderbana" med traktorerna. Det roliga var att vi fick köra både fram- och baklänges XD jätteroligt. Tyvärr slutade lektionen och vi fick åka tillbaka till skolan med traktorerna..


Jag ska nog gå jordbruk. Dels för att det verkar så himla roligt och dels för att man får lättare jobb om man går den linjen ;)

Av Ewa - 13 september 2008 13:11

Det var i torsdags kväll på Naturbruksgymnasiet. Jag och mina vänner hade gått i väg med en lånad madrass till den lägenheten vi lånat den ifrån. Klockan var väl runt elva på kvällen, och vi hade lagt tillbaka den tunga madrassen där den hörde hemma.


Allt var lugnt, förutom en grupp med ungdomar som stod utanför en lägenhet och snacka. Vi kommer då gående mot dom, på väg till vår egna lägenhet. Runt sex meter ifrån dem ropar någon: Fritidledare! Spring!


Mina vänner börjar springa, jag börjar springa. Utom en av dom. Hon går istället lugnt bort. Men jag som springer förbi den ena tjejen, springer i väldigt hög hastighet. Och innan jag vet ordet av, så har jag dörren inom fyra meters avstånd. Jag hinner inte stanna, men jag sträcker ut min högra arm så att den ska ta emot där jag kommer emot dörren. Tyvärr fick handleden ta smällen.


Dagen efter är det fredag, och dags att åka hem. Fem timmars resa hem, och handleden gjorde inte så ont då. Men det förvärrades under hemresan. Så när jag kommer hem då, snurrar mamma på en engångs-gasbinda runtom handleden. Sedan åkte jag iväg och sover över hos en som bor en bit i från mitt hus.


I dag lördag, har jag jätteont i handleden, bandaget sitter på, utan någon större verkan. Jag skriver med en hand, vilket inte är så lätt men man vänjer sig.


Har käkat värktablett, nu känns det inte så mycket. Men det kommer tillbaka.. :(

Av Ewa - 2 september 2008 19:56

Idag, har jag kört traktor :D det var jätteroligt och jättelätt :D killarna brukade säga att det var jättesvårt. Men inom loppet av några sekunder, så kunde jag köra framåt och bakåt. Sedan när vi skulle köra i en stor cirkel, tog jag en egen traktor (körde med min kompis Anna) så jag satte mig i en blå FORD. Och den skumpa jättemycket :P fast den körde hyfsat fort. Men jag hade föredragit att köra på 3:ans växel. Men tyvärr så var det bara 1:a och 2:a växeln som gällde. Om två veckor är det bara ut och kör igen ;) längtar jättemycket. Kanske jag får köra på pappas traktor hemma :D


Av Ewa - 2 september 2008 19:54

att min kompis Anna bar Carola Häggqvists gula dräkt. Och så satt det en brun klump på hennes rygg.

Dessutom tror jag att jag pratade i sömnen i natt :S

Presentation

Omröstning

Vilken färg passar till limegrönt?
 rött
 rosa
 svart
 blå
 lila
 gul
 röd
 bajsbrunt
 vit
 beige
 grå
 orange
 annan färg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards