Alla inlägg under juni 2008

Av Ewa - 24 juni 2008 14:30

Cubus är klädaffären som jag handlar mest i. Jag gillar kläderna de säljer och dom håller väldigt länge. Jag köpte tre, fyra par t-shirtar med jättesöta framsidor på. Byxor fanns det snygga, och även tröjor och underkläder. Jag köper underkläder på Cubus också därför dom passar bäst och storleken är rätt som jag ska ha. I t.ex 2:nd hand-affärer har jag samma storlek, men dom sitter inte lika bra. Snart bär det av till Cubus, jag längtar!!!

Av Ewa - 22 juni 2008 22:31

Nu är mitt hår rött och mellanlångt. Undrar hur jag ska ha det nästa gång jag klipper mig. Jag funderar på blått eller lila eller brunt inklusive röda slingor. Men nu får jag vänta ett tag innan jag klipper mig eller något.. Jag borde skrivit lite mer, men med tanke på att det är så sent på kvällen så orkar jag inte skriva så mycket.. Jag får skriva lite mer någon annan dag.

Av Ewa - 22 juni 2008 12:49

I denna bloggen ska jag skriva om ett band som har hjälpt mig mycket på vägen under högstadiet i skolan, nämligen The Ark. Ni kanske minns deras galna sång, The Worrying kind, som efter Melodifestivalen spelades upp på radio, på youtube. The Ark har hjälpt mig med min självsäkerhet, och dom har fått mig att trivas med mig själv. Dessutom har dom också fått mig att tänka på saker på ett sätt som jag aldrig gjort förut. Deras låtar har en sådan fin känsla och när jag hörde Tell me this night is over på en teater blev jag rörd, för den låten passade så bra till vad som hade hänt på teatern. Teatern jag såg hette "Minst två ton kärlek", den handlade om en mans liv, vad han gjorde och vad hände runtom honom. Sången gjorde mig verkligen berörd, fastän jag hört den innan, och jag berörs också när Ola Salo sjunger den. The Ark är ett galet, flummigt band som jag gärna skulle vilja träffa igen. Men jag skulle säkert bli jättenervös XD

Ta dig tid och lyssna på några The Ark - favoriter, det kommer få dig på andra tankar...

Av Ewa - 21 juni 2008 20:01

I dag ska jag skriva om Nightwish, ett världskänt band som i flera år levererat rock och metal i miljontals skivor. Jag älskar detta bandet, inte för att dom har skrivit en låt som heter Eva, utan för att deras känsla till musik är så vacker. Jag älskar deras sätt att förmedla deras budskap i sina låtar. Nightwish är en av mina stora förebilder. Jag har en dröm om att ha ett band tillsammans med mina vänner och leverera flummig musik som ska ha en ny genre (som vi också skapat). Ibland sitter jag i soffan med min gitarr i famnen och spelar och sjunger Amaranth, Eva, Over the hills and far away bland annat. Jag vet att Over the hills and far away inte är skriven av Nightwish, men jag gillar verkligen deras cover. Jag har precis börjat lyssna på Nightwish, sedan en kompis til mig tipsade om den när jag hade panik och skulle spela upp en låt på musiken. Så jag spelade upp "Over the hills and far away" för klassen. Senare fick en kille i en annan klass höra att jag gillar Nightwish och då blev han glad. Han gillade nog också Nightwish... XD

Av Ewa - 20 juni 2008 18:21

Nu har jag länge funderat på att bli vegetarian. Jag har också länge funderat på att börja agera mot djurplågeri och orättvisor i världen. Som ung kanske man inte kommer långt i sina storsinta planer, men jag hoppas verkligen med åren så ska allt fler bli vegetarianer och att även jag blir vegetarian. Jag har väldigt svårt med det nu, och anledningen vill jag helst inte prata om... Jag - liksom många andra människor - tycker att det är hemskt med djurplågeri, och jag fattar inte vad människor ser i det när dom tycker att det är roligt att plåga djur. Jag tänker mycket på de utrotningshotade djuren som lider på grund av människans verk: gift, gas och faliga ämnen - som kommer ut i naturen och upp i atmosfären. Att människan inte tänkte på konsekvenserna innan dom började med allt detta. Jag klandrar inte någon personligen, men jag tycker att våra förfäder skulle tänkt sig för innan de började med hokus pokus skit!


Krig är något som gör världen till ett elände. Varför måste alla ha makt och vara så egoistiska? Varför tror man att krig är den enda lösningen på vissa problem? Nästan varje gång jag läser i en tidning har det hänt våldtäkter och misshandel i landet och även i flera andra länder. Krig är dåligt och det vet väl varenda människa idag. Ändå tvingas barn ut i krig i de krigsdrabbade och fattiga länderna! Asså, dåligt! Skäms!


När det gäller mobbing i skolor tycker jag att lärarna slarvar med att hålla ögonen på eleverna! Det sker mycket självmord på grund av att eleverna inte känner sig tygga, och att Maschlowas (?) trappa inte uppfylls hos dom. BRIS och Friends är två organisationer som finns till för att hjälpa barn och ungdomar så att dom ska känna sig trygga i samhället. Man kan faktiskt prata med dom om man inte känner sig säker. Går du i skola och känner dig mobbad, föreslår jag att du pratar med dina föräldrar och lärare. Och om inte det fungerar ska du kontakta Friends eller BRIS.

Alla ska känna sig trygga i samhället!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken färg passar till limegrönt?
 rött
 rosa
 svart
 blå
 lila
 gul
 röd
 bajsbrunt
 vit
 beige
 grå
 orange
 annan färg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards